פרופ' אריה ורדי הוא חתן פרס ישראל בתחום המוזיקה לשנת תשע"ז

ברכות לאריה ורדי

הפסנתרן, המורה, המחנך, יו"ר חבר השופטים ויועץ המוסיקה של תחרות רובינשטיין, פרופ' אריה ורדי, התבשר אתמול על זכייתו בפרס ישראל במוסיקה לשנת 2017.

ועדת הפרס ציינה בנימוקי הבחירה את הישגיו של ורדי כאמן מבצע ואת תרומתו העצומה לקידומה ולקיומה של תרבות המוזיקה הקלאסית בישראל.

עוד צוינה השפעתו על קידומה של המוזיקה הישראלית ושל מוזיקאים ישראלים בחו"ל. זאת, "באמצעות פעילותו הענפה לא רק כפסנתרן, אלא גם כמורה בעל מוניטין בינלאומיים, וגם כמי שקירב את המוזיקה לציבור הרחב בעזרת קונצרטים מוסברים ותוכניות טלוויזיה".

ורדי עומד בראש חבר השופטים של התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש רובינשטיין בישראל וגם של תחרות רובינשטיין לצעירים בסין. הוא מכהן כשופט בתחרויות בינלאומיות רבות לפסנתר, בהן תחרות שופן בוורשה, תחרות צ'ייקובסקי במוסקבה, תחרות לידס בבריטניה ותחרות ואן קלייבורן בארה"ב.

ורדי היה ראשון העורכים והמגישים של קונצרטים מוסברים באולמות וברדיו, ושנים רבות הוא יוצר תכניות טלוויזיה אהודות, הידועה שבהן "אינטרמצו עם אריק" שבה הוא מארח מוסיקאים שונים ומיוחדים, בהם אמנים בינלאומיים יידועי שם.

עשרות מתלמידיו של אריה ורדי הגיעו לצמרת המבצעים בכל רחבי העולם ונושאים במשרות חשובות במוסדות שונים, והשפעתו כפדגוג חדרה לחיי המוסיקה הקלאסית בכל קצוות תבל.

ורדי מתמיד להופיע כפסנתרן וכמנצח בארץ ומחוצה לה וממשיך לתרום בעיסוקיו הרבים לפיתוחה ולקידומה של המוסיקה, הן בתכניותיו הרבות בטלוויזיה והן במסגרת ההוראה שלו כפרופסור בבית הספר למוסיקה על שם בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב ובבית הספר הגבוה למוסיקה בהנובר שבגרמניה.

בנוסף לקונצרטים ולהוראת הפסנתר מעביר ורדי כיתות אמן בכל מוסדות המוסיקה המכובדים בעולם, מג'וליארד בניו יורק ועד חרבין שבסין.

ורדי נולד ב–1937 בתל אביב להורים ציוניים ומחנכים מסורים.

עם מוריו בארץ נמנו נעימה ראש, אילונה וינצה-קראוס ופרנק פלג, ובחו"ל- פאול באומגרטנר, פייר בולז, קרלהיינץ שטוקהאוזן ונדיה בולנז'ה.

ורדי הינו גם בוגר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב.

את הופעותיו החל כשהיה בן 15. ב- 1960 זכה בתחרות שופן בארץ וכעבור שנה זכה בפרס אנסקו בבוקרשט. מאז נסקה הקריירה הענפה שלו.

עמותת ארתור רובינשטיין גאה בהישגיו ומוקירה אותו מאד.