חגיגות פסנתר במוצ"ש


התחלה:
15 דצמ 2018 20:00
סיום:
15 דצמ 2018 22:00
מקום:
הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה,
לואי מרשל 25, תל אביב

סוף שבוע של חגיגות פסנתר עם זוכים
בתחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין
13 – 15 בדצמבר, 2018    (לכל אירועי חגיגות פסנתר, לחץ כאן)
לזכרו של יעקב (יאשה) ביסטריצקי, במלאת 10 שנים למותו

 

שבת, 15 בדצמבר, 20:00

דיוויד פונג, פסנתר
זכה בפרס הביצוע הטוב ביותר של מוסיקה קאמרית ובפרס אהוב הקהל, בתחרות רובינשטיין 2008

נביל חייק, פסנתר
גיל שרון, כינור
התזמורת הקאמרית הישראלית, מנצח – ירון גוטפריד

התכנית

גלוק/סגאמבאטי
נעימה על פי "אורפאוס ואאורידיצ'ה"
סטרווינסקי/אגוסטי
ציפור האש, סוויטה
מוצרט
קונצ'רטו לשני פסנתרים ב-מי במול מג'ור, ק.365
מנדלסון
קונצ'רטו לכינור ולפסנתר, ב-רה מינור

 


דיוויד פונג זכה לתשומת לב בינלאומית כזוכה בשתי תחרויות פסנתר מובילות – תחרות ארתור רובינשטיין לפסנתר, בתל אביב והתחרות הבינלאומית ע"ש המלכה אליזבת, בבריסל.
פונג מופיע בקביעות עם התזמורות המובילות בעולם, בהן התזמורת הסימפונית הלאומית של קליבלנד, הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית, הקאמרית לוס אנג'לס, התזמורת הלאומית של בלגיה, התזמורת הסימפונית הלאומית של טאיוואן והפילהרמונית של ניו יורק. בשנת 2016, הופיע בהופעת הבכורה שלו עם התזמורת של קליבלנד בפסטיבל המוסיקה Blossom וברסיטל הבכורה שלו במרכז לינקולן, בניו יורק.
העונה הוא מופיע בין השאר ברסיטלים – בפסטיבל לפסנתר בבריסל ובמרכז קנדי, עם תזמורת אורפאוס והתזמורת הסימפונית אלבני.
כסולן וכנגן מוסיקה קאמרית, פונג הוא אמן אורח קבוע בפסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם, בהם פסטיבל Blossom בקליבלנד, פסיטבל אספן קולרדו, אדינבורו, פסטיבל הונג קונג לאומנות, ופסטיבל ראוויניה אילינוי.
למידע נוסף על האמן – WWW.DAVIDFUNG.COM


 

נביל חייק, פסנתר
נביל חייק החל את לימודי הפסנתר בגיל 7 בקונסרבטוריון פוליפוני בנצרת עם רון טרכטמן. בנוסף, הוא למד עם חנה שלגי ודניאל הקסטר. כיום תלמידו של אסף זהר. הופיע ברסיטלים שונים בנצרת, תל אביב, ירושלים ואף ניגן בארה“ב, אוסטריה, איטליה ובלגיה. השתתף בתכנית הטלוויזיה ”אינטרמצו עם אריק“, וכן בפסטיבל פסנתרים בירושלים (2014) ובקונצרט עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית (2015). זכה במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל, ארגון צפונות תרבות ובקרן ע“ש דליה מרוז. ב-2013 זכה במקום שני בתחרות ע“ש פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים. ב-2015 זכה במקום ראשון בתחרות קול המוסיקה לאמן הצעיר, וניגן את הקונצ׳רטו לפסנתר של שומאן עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוח אורי סגל. בנוסף, קיבל פרס על הביצוע הטוב ביותר של יצירה ישראלית בתחרות זו. השתתף בכיתות אמן עם אילנה וורד, ויקטור רוזנבלום, מארי פרחיה, קרייג שפארד, ג׳רום לוונטל ואחרים.


 

גיל שרון, כינור
גיל שרון נולד בבוקרשט, רומניה ועלה כילד לישראל. ב -1971, לאחר שעבר להולנד, זכה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית "אמילי אנדרסון לכינור" בלונדון, שסימנה את תחילת הקריירה הבינלאומית שלו.
ב -1992 ייסד את אנסמבל Amati, אנסמבל מוסיקה קאמרית, שמופיע בהרכבים משתנים ומגוונים, מדואו ועד תזמורת קאמרית. האנסמבל הוציא תקליטורים רבים והקליט סדרה של הפקות לטלוויזיה, ומאז 1995 מקיים סדרה של מוסיקה קאמרית משל עצמו בעיר מאסטריכט (הולנד).
כסולן מופיע גיל שרון עם תזמורות שונות וכן ברסיטלים באירופה, ישראל, קנדה וארצות הברית. הוא אורח קבוע בפסטיבלים בינלאומיים למוסיקה, בהם פסטיבל פאבלו קאזלס בפראד (צרפת), פסטיבל המוסיקה הקאמרית בז'יברני (צרפת), פסטיבלים שונים בקנדה ועוד.
שרון מופיע לעתים קרובות גם כנגן ויולה, ברסיטלים, בהרכבים קאמריים ובפסטיבלים רבים שבהם הופיע, בין היתר, עם רביעיית טוקיו, רביעיית טאליך, גרייפון ועוד.
הוא נתן כיתות אמן באקדמיה ע"ש סיבליוס בהלסינקי, בפונטנבלו (צרפת) ובסנטיאגו דה קומפוסטלה (ספרד) וכן מוזמן כפרופסור אורח באקדמיה למוסיקה של מאסטריכט (הולנד).
בינואר 2018, גיל שרון הצטרף לרביעיית פיין ארטס בתפקיד ויולן.
על תרומתו לחיי המוסיקה הקאמרית בהולנד קיבל שרון, בשנת 1997, את התואר אביר מסדר נסאו אורנג', מידי המלכה ביאטריס.


 

התזמורת הקאמרית הישראלית
התזמורת הקאמרית הישראלית נוסדה בשנת 1965 על ידי גארי ברתיני, אשר שימש כמנהלה המוסיקלי ומנצחה במשך 10 שנים. בשנים שלאחר מכן שמשו בתפקיד טובי המנצחים. החל מפברואר 2015 מכהן אריאל צוקרמן כמנהלה המוזיקלי של התזמורת.
במשך שנות קיומה הופיעו עם התזמורת מנצחים ואמנים יידועי שם כמו: אייזיק שטרן, מסטיסלב רוסטרופוביץ', ולדימיר אשכנזי, יצחק פרלמן, פנחס צוקרמן, יפים ברונפמן, מרים פריד, יוסף קליכשטיין,  כריסטוף אשנבך, יואל לוי, קז'ישטוף פנדרצקי, ז'אן-פייר רמפל, פול טורטלייה, היינריך שיף, היינץ הוליגר, סרג'ו קומיסיונה, קלוד פרנק, דוד שלון,  טבאה צימרמן וכן מקהלות מפורסמות רבות מהארץ ומחו"ל, במגוון תכניות תזמורתיות וקוליות.
התזמורת מבצעת רפרטואר רחב החל בתקופת הבארוק ועד מוזיקה עכשווית. התזמורת מקיימת כ-100 קונצרטים בשנה למנויים במרכז הארץ, לתושבי ערי הפריפריה, לילדים ולסטודנטים, ולשוחרי תרבות בפסטיבלים. התזמורת מייצגת את ישראל בקונצרטים גם באירופה, ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק ומשתתפת בפסטיבלים יוקרתיים, בהם: זלצבורג, לינץ, הלסינקי, איסטנבול, אתונה, מרכז אירופה והונג קונג. התזמורת הקליטה עבור החברות צ'אנדוס, נקסוס, מוזיק מאסטרס, קוך, הוצאת המוזיקה הישראלית ו-טלדק.
התזמורת הקאמרית הישראלית חרתה על דגלה ערכים מרכזיים בחזונה אשר כוללים איכות מוזיקלית, קידום יצירה ישראלית ויצירת קשר הדוק בין קהל וקהילה באמצעות אירועים ופעולות יוצאות דופן. התזמורת מקדישה מחשבה ודמיון בבניית תכניותיה, במטרה לקיים קונצרטים שיתאימו הן לחובבי המוזיקה הקלאסית המושבעים והן לאלה המוכנים להתנסות בחוויה מוסיקלית שונה. התכניות פונות לקהל רחב, ממזגות תרבויות וסגנונות ויוצרות שיתופי פעולה עם תחומי מוזיקה שונים.
התזמורת הקאמרית הישראלית נתמכת על-ידי משרד התרבות והספורט ועל-ידי עיריית תל אביב יפו.


 

ירון גוטפריד, מנצח
ירון גוטפריד הוא מנצח, פסנתרן ומלחין – מוסיקאי רב תחומי המגשר בין מוסיקה קלאסית למוסיקה בת זמננו. הוא כיהן כמנהלה המוסיקלי ומנצחה הראשי של תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית בשנים 2013-2002 והיה תלמידם של פרופ' נועם שריף בקומפוזיציה ושל פרופ' מנדי רודן בניצוח. ירון הוא בוגר האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים וחתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2014.
ירון מרבה לנצח על מיטב התזמורות בארץ ובעולם ובהן: הפילהרמונית הישראלית, תזמורת הרדיו של קלן, תזמורת האופרה של פירנצה "מאג'יו מוסיקאלה", התזמורת הסימפונית של בייג'ינג, הפילהרמונית של סין, התזמורת הקאמרית של פורטלנד, הסימפונית של ונקובר, הקאמרית של פוטסדאם, הפילהרמונית של טביליסי, הסימפונית ירושלים, הסימפונית ראשון לציון, הקאמרטה הישראלית ועוד. גוטפריד מופיע בתדירות בהיכל העיר האסורה בבייג'ינג, שם אף ניהל סדרת קונצרטים.
כמלחין, יצירותיו יוצאות לאור בהוצאה הבינלאומית סיקורסקי, ומבוצעות על ידי תזמורות רבות ובפסטיבלים בארץ ובעולם.
גוטפריד עומד בראש המגמה לקומפוזיציה, עיבוד וניצוח שבבית הספר "רימון".

 

רכישת כרטיסים

האירוע בחסות