קטרזינה פופובה-צידרון

קטארזינה פופובה-זידרון היא פסנתרנית פולנית בעלת הערכה בינלאומית ממוצא בולגרי. תלמידתו לשעבר של אלכסנדר ג'נר ב-Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst בווינה.

הרפרטואר הרחב של פופובה-זידרון כולל יצירות החל מתקופת הבארוק ועד לתקופה העכשווית, בדגש על יצירותיהם של מוצרט, בטהובן, שוברט, שומאן, שופן, דביסי, ברטוק ואחרים. היא ידועה בהשמעת בכורה של מוזיקה מודרנית פולנית והופיעה גם כמוזיקאית קאמרית עם סולנים והרכבים ידועים. הקונצרטים וההקלטות שלה (עבור Accord Musidisc, CD Accord, Art Records ומכון פרידריק שופן) התקבלו בהתלהבות על ידי המבקרים ועל ידי הקהל.

קטארזינה פופובה-זידרון היא פרופסור באקדמיה למוזיקה של פליקס נובייביצ'י בבידגושץ', שם הייתה גם ראש המחלקה לפסנתר. היא מרבה לתת כיתות אמן ומעבירה סמינרים וקורסים למורים לפסנתר. היא מתפקדת לעתים קרובות כשופטת, בתחרויות לאומיות ובתחרויות בינלאומיות. היא נשיאת אגודת המוזיקה  בעמותה למוסיקה- I.J פדרבסקי בבידגושץ'- העמותה המארגנת של תחרות הפסנתר 'פדרבסקי' הבינלאומית, האקדמיה לפסנתר פדרבסקי וקורסי קיץ מיוחדים במינם המתמקדים בנגינת פסנתר עם תזמורת סימפונית.

תלמידיה זכו בפרסים נחשבים בתחרויות רבות. בין תלמידיה לשעבר ניתן למנות את קשישטוף הרדזין, רפאל בלצ'אץ', פאבל וואקארצ'י, קטארזינה בורק, רדוסלאב קורק, מיצ'יו נישיהארה טורו, מיכל שימנובסקי ואחרים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן